E-URTICA
PORTAL WSPÓŁPRACY ONLINE
Korzystaj z funkcjonalności platformy e-Urtica z zakresu reklamacji, logistyki oraz zarządzania.
Poznaj funkcjonalności portalu e-urtica.pl
Reklamacje
- pobieraj faktury korygujące dla uznanych reklamacji
- składaj reklamacje produktowe
- zarządzaj reklamacją
w ramach procesu jej realizacji
Logistyka
- uzyskaj wgląd w listę swoich zamówień, faktur i listów przewozowych
- sprawdzaj i eksportuj wydruki temperatury
- potwierdzaj zapotrzebowanie na środki kontrolowane
Zarządzanie
- zarejestruj konto
- zgłaszaj działania niepożądane
- wyszukuj pozwolenia na dopuszczenia leków
- skontaktuj się z administratorem portalu
Co zyskujesz dzięki portalowi e-urtica.pl?
dostęp do reklamacji
dostęp do wszystkich potrzebnych dokumentów w jednym miejscu
bezpośredni kontakt z opiekunem
cyfryzacja procesu = dbałość o środowisko
Najczęściej zadawane pytania
Formularz rejestracji
Numer kontrahenta to numer CKK - znajduje się na każdej otrzymanej od Urtica fakturze.
Do swojego konta możesz przypisać dowolną listę jednostek zatrudnienia. Zrób to podczas rejestracji konta, klikając w przycisk "Dodaj kontrahenta". Jeśli posiadasz już konto i chcesz dodać do niego kolejne miejsca zatrudnienia, skontaktuj się z administratorem portalu.
Niestety, adres e-mail ma charakter unikalny. Każdy użytkownik powinien wpisać inny adres e-mail. Jest to konieczne, aby mógł m.in. otrzymywać powiadomienia w procesie rejestracji albo dokonać resetu hasła. Nie przejmuj się tzw. SPAMEM - bez Twojej zgodny nie wyślemy żadych informacji o charakterze handlowym.
Tak. Pracownicy danej apteki mogą rejestrować się wpisując ten sam numer telefonu, np. przypisanego do kierownika apteki.
Podczas rejestracji wymagamy podania numeru komórkowego, ze względu na procedurę wysyłania powiadomień do zarejestrowanych użytkowników oraz możliwość wprowadzenia podwójnej autoryzacji podczas logowania ze względu na bezpieczeństwo danych udostępnianych w systemie.
Pracownik apteki – dysponuje standardowym zakresem uprawnień, takich jak: podgląd list zamówień i reklamacji, możliwość wyświetlania i pobierania dokumentów, zgłaszanie reklamacji, wyszukiwanie pozwoleń na jednorazowe dopuszczenie do obrotu, potwierdzanie zamówień i wiele innych.
Farmaceuta – posiada ten sam zakres uprawnień co Pracownik, jednak dodatkowo ma możliwość potwierdzania zapotrzebowania na środki kontrolowane, dzięki podpisowi elektronicznemu.
Kierownik apteki – jest uprawniony do czynności wykonywanych przez wszystkich pracowników a ponadto:
Zgoda na założenie konta
Nie. Kierownik apteki lub działu farmacji szpitalnej nie ma obowiązku uzyskania podpisu. Jego dane i uprawnienie weryfikowane są na podstawie wpisu do oficjalnego Rejestru aptek prowadzonego przez Centrum e-Zdrowia.
Zgodę na aktywację konta pracownika apteki może podpisać:
- kierownik apteki lub działu farmacji szpitalnej, którego dane zostały ujęte w Rejestrze Aptek prowadzonym przez Centrum e-Zdrowia;
- osoba uprawniona do reprezentacji podmiotu na podstawie wpisu do KRS lub CEIDG;
- osoba upoważniona na podstawie dokumentów wewnętrznych przez uprawnionych do reprezentacji na podstawie KRS lub CEIDG, aktów mianowania, pełnomocnictw itp. - wówczas prosimy o przesłanie takiego upoważnienia.
Zamówienia i dokumenty
Wyświetlając szczegóły wybranego zamówienia zyskasz dostęp do dokumentów, takich jak: faktury, korekty, WZ, a także wydruków temperatur.
Na ten moment nie ma takiej możliwości. Widoczne są jedynie numery WZ.
Potwierdzając zamówienia masz pewność, że wszystkie złożone zamówienia trafiły do naszego systemu i zostaną zrealizowane. To funkcja szczególnie istotna w przypadku zamówień telefonicznych. Aby móc zrealizować takie zamowienie zgodnie z prawem, konieczne jest dysponowanie pisemnym lub elektronicznym potwierdzeniem.
Konieczne jest potwierdzanie jedynie zamówień telefonicznych. Jeśli nie pamiętasz, których zamówień dotyczy ten wymóg, wystarczy wybrać opcję "Potwierdź wszystkie zamówienia".
Uprawnienie potwierdzania zamówień na środki kontrolowane przysługuje jedynie użytkownikom o rolach Farmaceuta lub Kierownik apteki.
Aby zatwierdzić zapotrzebowanie za pośrednictwem portalu e-urtica, należy otworzyć szczegóły wybranego zamówienia. Po kliknięciu przycisku "Potwierdź zapotrzebowanie" zostanie automatycznie wygenerowany plik PDF, który należy pobrać i podpisać elektronicznie - podpisem kwalifikowanym, a następnie załączyć we wskazanym miejscu.
Niestety, nie możemy przyjąć zeskanowanego dokumentu jako potwierdzenia zapotrzebowania. Komunikat GIF z dnia 13 lutego 2023 r. w sprawie dopuszczalnej formy zapotrzebowań na nabycie środków odurzających i substancji psychotropowych jasno wskazuje, że zachowanie formy pisemnej dokumentu sporządzonego w postaci elektronicznej wymaga opatrzenia tego dokumentu kwalifikowanym podpisem elektronicznym. Co więcej: Nie stanowi takiego dokumentu odwzorowanie cyfrowe (np. skan) dokumentu sporządzonego w postaci papierowej.
Zgłaszanie działań niepożądanych
Zgłoszenie działania niepożądanego leku przez portal e-Urtica jest złożone skutecznie i nie wymaga już dokonywania żadnych dodatkowych czynności po stronie użytkownika platformy.
Reklamacje
Po wyświetleniu szczegółów wybranej reklamacji zyskasz dostęp do załączników reklamacyjnych oraz listów przewozowych.
Serwis umożliwia składanie różnych typów reklamacji, podzielonych ze względu na to, czego dana reklamacja dotyczy:
- Reklamacja asortymentu nieznajdującego się na fakturze
NT – nadwyżka towaru
- Reklamacja wybranego asortymentu
BT – brak towaru
NZ – niezgodność z zamówieniem
OP – towar uszkodzony
JA – wada jakościowa
R – zwrot na prośbę klienta
PW – produkt wycofany z obrotu
SR – niezgodność serii i daty ważności
DW – zbyt krótka data ważności
BC – błędna cena
NT – nadwyżka towaru
W celu złożenia reklamacji wejdź na listę reklamacji. W prawym górnym rogu znajdziesz przycisk "Złóż reklamację", kliknij w niego i wypełnij dwustopniowy formularz. Jeśli reklamujesz kilka produktów z danej faktury, wykorzystaj przycisk "Dodaj kolejny produkt". Po uzupełnieniu formularza automatycznie wygeneruje się i pobierze protokół reklamacji. Wydrukuj go i opatrz odpowiednim podpisem w celu potwierdzenia warunków przechowywania produktów. Pamiętaj, aby załączyć skan lub zdjęcie podpisanego protokołu wchodząc w „Szczegóły reklamacji” w zakładce "Wiadomości".
Protokół reklamacji może podpisać farmaceuta zatrudniony w danej aptece. W przypadku reklamacji zakładających ruch towarowy, wymagany jest podpis i pieczątka kierownika apteki lub osoby działającej z jego upoważnienia. Pamiętaj, aby załączyć skan lub zdjęcie podpisanego protokołu, wchodząc w "Szczegóły reklamacji" w zakładce "Wiadomości".
Skan lub zdjęcie podpisanego protokołu reklamacji możesz załączyć, wchodząc w "Szczegóły reklamacji" w zakładce "Wiadomości".